donderdag 12 november 2015

Maasai Mara 6

Hoe bijzonder is deze reis geweest? Nou heel bijzonder, mag ik wel zeggen. Ik waande me af en toe gewoon in een live uitzending van National Geographic. Zo ook toen we een leeuwin met twee jongen zagen. Door de welpen in de bek te nemen verplaatste ze deze naar veiliger oorden. Ver van alle nieuwsgierige fotografen. Schitterend om mee te mogen maken maar mij achterlatend met een dubbel gevoel. Waren wij de aanleiding van de verplaatsing?
Oh gelukkig, het ligt niet aan de fotografen maar aan de 2 mannetjes leeuwen die te dicht bij de welpen komen. Normaal gesproken mogen deze de welpen nog niet zo jong zien. Anders is er een kans dat ze ze iets aan doen.
Het is te hopen dat de welpjes opgroeien in een rustige en veilige omgeving.

How special was this photographic journey for me? Very special, if I may say so. Now and then I had to pinch myself that it was for real that we were watching and not just an episode of National Geographic on the tele. 
Like this moment, when a lioness takes the small cub in the mouth and relocates it to a safer place. Far from us curious photographers.  A magnificent moment but leaving me with an ambiguous feeling. Are we the reason for this unplanned relocation?  
No, the big male lions came too close to the cubs. Something that is normally not allowed for male lions with cubs in the first weeks of their lives. The mother prevents this way that the male lions hurt the small cubs.
Hopefully the cubs will grow up safe in their new environment.

1 opmerking:

  1. Hoi Jowan,
    Je laat hier wel een aantal schitterende, spectaculaire beelden zien. Op safari gaan is al een belevenis, maar thuiskomen met bijzondere foto's maakt het wel af. Na zo'n reis zit je echt overvol met indrukken is mijn ervaring.
    Mijn complimenten voor de beelden die je in deel 1 t/m 6 hebt laten zien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen